Jay-Z'nin Chester Bennington'la olan sohbetinden bir kesit
Bu buluşmadan 9 ay sonra bütün yaratıcılığı ve kalitesi ile birlikte iki tarafın da fazlasıyla içine sinen Collision Course yayınlandı. 6 şarkıdan oluşan EP, 21 dakika sürüyor. Bu kısa, hızlı ve benzersiz yolculuğa hemen başlayalım.Dirt off Your Shoulder / Lying From You
Jay-Z'nin The Black Album'ünden Dirt Off Your Shoulder ve Linkin Park'ın Meteora albümünden Lying From You bu tek yapımda birleşiyor. Chester, sipariş ettiği frappuccino'nun gelmemesinden yakınıyor ve Dirt Off Your Shoulder'ın basit ama ''catchy'' beat'i giriyor. Bu beat üzerine Mike Shinoda kendi şarkılarındaki bölümüyle beraber vokallerde yerini alıyor. İlk verse'ten sonra distorsiyona bağlı gitar sert bir şekilde şarkının duygusunu verirken, Jay-Z olaya dahil oluyor ve altyapı değişiyor. Günümüzde hip-hop endüstrisinde fazlasıyla gördüğümüz ''beat switch'' burda çok sert bir şekilde yaşansa da hiçbir şekilde dinleyiciyi rahatsız etmiyor. Jay-Z'den sonra vokallerde tekrar Mike ve sonrasında Chester'ı görüyoruz. Adeta şarkı söylemek için dünyaya gelmiş olan yetenekli vokalist burada bütün büyüsünü ortaya koyuyor.You (Nah, no turning back now) I wanna be pushed aside so let me go (Nah, no turning back now) Let me take me back my life I'd rather be all alone (No turning back now) And anywhere on my own, 'cause I can see (Nah, no turning back now) The very worst part of you The very worst part of you, it's me!
Big Pimpin' / Papercut
Bu şarkının prodüktörlerinden biri bu işin gerçek zanaatkarlarından: Timbaland. İki sanatçının da en büyük hitlerinden sayılabilecek iki şarkı beklenmeyecek kadar homojen bir şekilde birleştirilmiş. Orijinal halleri ayrı ayrı dinlendiği zaman bu iki şarkıdan bir mash-up çıkarmak fazlasıyla kötü bir fikir görünse de gerçekten çok iyi bir parça çıkarmışlar. Papercut'un ilk verse'ü ile giriş yapılırken Mike Shinoda orijinal vokallerden tamamen uzaklaşıp hip-hop stilini kullanmış. Kısa esler verilerek söylenen bu bölümde Mike'ın geçmiş kariyerindeki rapper tarzını görebiliyoruz.It's like I'm paranoid lookin' over my back It's like a whirlwind inside of my head It's like I can't stop what I'm hearing within It's like the face inside is right…
Bu dizelerde sözler orijinal duygusunu kaybetse de şarkıyla bütünlüğünü kaybetmemesi açısından bu tip bir vokal ile daha iyi duyulduğunu söyleyebilirim. Yukarıdaki chorus'tan sonra 1. verse yine Papercut şarkısından. Duyduğumuz vokal tiplemesi burada da devam ediyor ve ardından Jay-Z, şarkısının orijinalindeki ilk verse ile giriş yapıyor. Jay-Z buradaki verse'ü ve ardından gelen chorus'u üstleniyor. Yaptığı en iyi işi yaparak adeta barların üzerinde dans ediyor ve şarkıyı bitiriyor.Jigga What / Faint
Albümün en iyi şarkılarından biri. Jay-Z şarkıya çok dinamik bir giriş yapıyor. Jigga What'ın beat'i üzerine eklenen Faint şarkısındaki yaylılar ise muhteşem bir dokunuş olmuş. İlk verse'ten sonra Mike arayı Faint'teki harika verse ile dolduruyor.I am, a little bit of loneliness, a little bit of disregard Handful of complaints but I can't help the fact That everybody can see these scars I am, what I want you to want, what I want you to feel But it's like no matter what I do, I can't convince you To just believe this is real So I, let go, watching you, turn your back like you always do Face away and pretend that I'm not But I'll be here cause you're all that I've got
Buradan sonra elektro gitar ile beraber şarkı muazzam bir şekilde yükseliyor ve gerçek rock-metal sound'u yakalıyor. Jay-Z burada hiç yabancı olduğu bir yerdeymiş gibi hissettirmiyor ve vokalleri bu sert enstrümanlarla beraber fazlasıyla uyumlu bir şekilde ilerliyor. Jay'den sonra Mike kendi verse'ünü daha yüksek bir perdeden tekrarlıyor ve bu seviyeye çıkan şarkıda sırasını verilebilecek en iyi kişiye, Chester'a veriyor. Chester Bennington, brutal vokalde dünyanın gördüğü en iyi sanatçıladan biri. Sadece gırtlak hareketleri yaparak katkıda bulunmuyor. Şarkının bütünlüğünü bu şekilde asla bozmuyor. Bu yeteneklerini şarkıyı söylemek için kullanıyor.I can't feel Don't turn your back on me I won't be ignored Time won't tell Don't turn your back on me I won't be ignored
Numb / Encore
Her şeyden önce şunu belirtmek istiyorum: bu şarkı, "En İyi Rap İş Birliği" kategorisinde Grammy kazandı. Albümden yayınlanan ilk tekli Numb / Encore o kadar başarılı bir ivme yakaladı ki bütün albümün reklam yükünü de tek başına üstlenebildi. Numb'ın muhteşem enstrümantal girişinden sonra Mike ve Jay girişi yapıyor, ardından Chester da onlara katılıyor.(Can I get a encore, do you want more?) Cookin' raw with the Brooklyn boy So for one last time I need y'all to roar Uh, uh, uh, uh (Yeah) Now, what the hell are you waiting for? After me, there shall be no more So for one last time, nigga, make some noise
Kesinlikle albümün en iyi şarkısı. Hem müzikal hem lirikal açıdan söylenecek tek bir negatif yorum yok. İki şarkıdan da seçilen bölümler birbiriyle uyuşuyor.Izzo / In The End
Şarkının başında Mike, dinleyicileri selamlayarak başlıyor.This is fun Ladies and gentlemen let's put our hands together for the astonishing Welcome ladies and gentlemen to the 8th wonder of the world The flow of the century.. always timeless.. HOV'! (That's a hustle!) Thank you for comin out tonight You coulda been anywhere in the world, but you're here with us We appreciate that
Albümün en düşük tempolu şarkılarından biri. Bunun en büyük nedeni bileşenlerden Izzo'nun altyapısı. In The End ve Izzo'nun lirikal olarak fazlasıyla uyumlu olmadığını söyleyebilirim. Buradaki enstrümantal uyum ve scratch kullanımı ise bu uyumsuzluğu kurtaracak kadar iyi.
Yorum Bırakın