CinemaCon'da Christopher Nolan, dönem biyografisi Oppenheimer'ın ön izlemesini yaptı ve bunun sadece biyografik bir drama değil, nabzı hızlandıran bir gerilim filmi olduğunu ortaya koydu. Nolan'ın Oppenheimer'ı önceki filmleri kadar destansı olacak gibi. Filmin 100 milyon dolarlık bir bütçeye sahip olduğunu unutmayalım, kimseyi heyecanlandırmak istemem ama şimdiye kadarki en destansı yapımı olabilir. Şimdiye kadar film, her zaman fizikçinin iç kargaşası ve mücadelesi hakkında izole bir hikaye ile sade bir anlatı gibi göründü. Ancak Universal'ın CinemaCon'daki sunumundan sonra, filmin Nolan'ın diğer filmlerinde olduğu kadar bir tür karışımı olacağı neredeyse kesinleşti.
Şu anda devam eden CinemaCon ile Universal sunumuna Nolan'ı Oppenheimer hakkında konuşması için getirerek başladı. Stüdyo, biyografinin yayınlanmasından üç hafta önce veya üç hafta sonra başka bir filme odaklanmadığından, Universal Oppenheimer'a çok şey kattı. En az 100 günlük bir sinema penceresi de var, bu nedenle filmin CinemaCon'da sinema sahiplerine yoğun bir şekilde sergilenmesi hiç şaşırtıcı değil. Nolan filmi hakkında bir sürü abartılı beyanda bulunurken, asıl konuşmayı yapan bence görüntülerdi ve yukarıda belirttiğim gibi bu film bir biyografiden çok daha fazlası.
Nolan, filmin "Akla gelebilecek en yüksek riske" sahip olduğunu açıklayarak CinemaCon seyircisini heyecanlandırdı ve ekledi, “J. Robert Oppenheimer gelmiş geçmiş en önemli insandır.” Oppenheimer'ın Manhattan Projesi'ne katılımı, bugün içinde yaşadığımız dünyayı tanımladığından doğru olamazdı. Ancak yeni görüntüler, yalnızca 2. Dünya Savaşı sırasında bombanın yaratılmasındaki rolünü değil, aynı zamanda Komünist Parti ile olan bağlarını ve içinde yer aldığı casusluk faaliyetlerini de vurguluyor. The Dark Knight (Kara Şovalye) hem bir süper kahraman hem de suç filmiydi, Inception bilimkurgu unsurları içeren bir soygun filmiydi ve Tenet aslında zamanda yolculuk içeren bir James Bond filmiydi. Yani Nolan bu "tür hilesi" diye adlandırdığımız durumu çok seviyor.
Şimdi, Oppenheimer sadece bir dönem draması ve sadece bir savaş filmi olmayabilir, aynı zamanda bir casusluk ve gerilim filmi de olabilir. Bir drama filmi için tahmin edersiniz ki belirtilen bütçe tamamen gereksiz, dünya basınında da 100 milyon dolar her zaman Oppenheimer için çok fazla göründü. Ancak şimdi bu bütçe mantıklı olmaya başlıyor. Tür değiştirmenin yanı sıra, Nolan'ın yönettiği hemen hemen her film, doğrusal olmayan bir şekilde ilerlese bile zamanı bir ölçüde kullandığından, Oppenheimer muhtemelen zamanla da oynayacak. Nolan'ın 6.000 dolarlık mikroskobik bir bütçesi olan ilk filmi Follow bile zamanı bükerek izleyicileri zekice aldatmıştı. Bu nedenle, Oppenheimer'ın türleri bir araya getirmesi filmi daha da heyecanlı kılıyor.
Tenet'ten Daha Heyecanlı!
Nolan'ın son filmi, 200 milyon dolarlık bir bütçeye sahip olmasına rağmen sadece 365 milyon dolar hasılat yapan, gişede Nolan standartlarına göre düşük performans gösteren 2020'nin Tenet'iydi. Film ayrıca Nolan'ın diğer filmlerine nazaran hem eleştirmenlerden hem de genel izleyicilerden daha az tepki aldı. Polarize edici film şu anda, Rotten Tomatoes'da %69 ve IMDb'de 7.3 puana sahip. Filmin heyecan verici zaman bükme öncülü vaadini yerine getiremedi ve Nolan'ın filmleri genellikle karmaşık olsa da, Tenet çok kafa karıştırıcıydı ve beklenen ilgiyi yaratmadı. Tersine, Oppenheimer'ın tarihsel dram ile ayakları yere basan, gerçekçi eylemi bir araya getirmesi, onu Tenet'in tuhaf zaman bükme olayından ayırmaya şimdiden yardımcı oluyor.
Yorum Bırakın