Anı fotoğrafı
Özel günlerin, anlarının somut kanıtıdır, anların sabitlenmesi sonucu seneler sonra önem kazanır ve anılarla bir bütünlük oluşturur. Anı fotoğrafı, düğün, nişan, davet, toplantı, doğum günü, askerlik, ödül töreni vb. özel anların kalıcı hale getirebilmek için çektirilen fotoğraflardır. İnsanların çoğu özel ve önemli günlerinin fotoğrafını çektirmek isterler, çünkü bu günler insanların yaşamlarının da dönüm noktalarını oluşturur.
Ancak cenaze törenlerinde ( ünlü kişiler hariç) fotoğraf çekmek ve çektirmek istenilmez. Anı fotoğrafı, hatırlanmak istenilen özel günleri kalıcı kılmak, anları hatırlamak maksadıyla çekilen ya da çektirilen fotoğraflardır
APS-C Sensör
Ucuz ve küçük boyutlu bir sensör türü. Sensör boyutu büyüdükçe makine içyapısı değiştiğinden ve maliyeti arttığından, giriş seviyesi ya da yarı profesyonel makinelerde genelde APS-C sensör kullanılır.
Auto-focus
Auto focus, konunun el ile değil de otomatik olarak netleştirilmesidir. Objektif üzerinde bulunan netleme çemberi kullanılmadan yapılır. Bunun için objektif üzerinde bulunan “AF” seçeneğinin “ON” olarak değiştirilmesi gerekir. Bazı makinelerde LCD ekran üzerinden dokunarak da oto focus yapılabilir. LCD ekranı dokunmatik olmayan kameralarda konu AF noktalarının üzerindeyse otomatik olarak netlenir.
Ayna
SLR ve DSLR makinelerde gelen ışığı sensöre yansıtmak için kullanılan açılıp kapanan bir mekanizmadır.
Bakaç / Vizör
Gövdede bulunan çekilecek alanı görmeye yarayan bölümdür.
Bayonet
Objektifi değiştirilebilen fotoğraf makinelerinin objektif bağlanan kısımlarına verilen isim.Her markanın bayoneti kendine özeldir, özel dönüştürücüler olmadan bir markanın objektifi diğerine uymaz. Örneğin Canon objektifi doğrudan Sony’e takamazsınız. Sigma, Tamron, Tokina gibi üreticiler her bayonet için özel objektif üretmektedir; örneğin Sigma 180mm f2.8 OS’nin Canon ve Nikon için ayrı modelleri vardır.Çok kullanılan gövde üreticilerinin bayonet tipleri: Canon EF (tam kare Canon objektifler için), Canon EF-S (APS-C Canon objektifler için), Nikon F (DSLR için),Nikon 1 (1 serisi aynasızlar için), Pentax K (DSLRlar için), Pentax Q )Q serisi aynasızlar için),Sony A (DSLR ve SLTleri için), Sony E (NEX serisi için), Olympus/Panasonic m4/3, Samsung NX, Fuji X, Sigma SA, Leica M, Leica R.
Beyaz Ayarı
Beyaz ayarı yapmak, fotoğraf makinelerinin tanımladığı beyazı yapılan ayara göre yeniden düzenlemektir. Beyaz dengesi hem video hem de fotoğrafçılıkta temel unsurlardan biridir. İstenilen etkiyi almak için ortama uygun ya da farklı tonlamalarda beyaz ayarının yapılabilir. Fotoğraf makinelerinde beyaz dengesinin ayarlanabileceği hazır modlar vardır ancak bunlar her zaman istenen sonucu vermez. Bu nedenle beyaz ayarının el ile yapılması daha doğrudur.
Bokeh Nasıl Yapılır?
Bokeh’li fotoğraflar çekmek için düşük diyaframlı lensler kullanılması gerekir. Konu ile arka plan arası ne kadar uzak olursa, o kadar fazla bokeh elde edilir. Bokeh oluşturmak için otomatik netleme yerine elle netleme yapmak daha iyi sonuçlar verir.
Dar açı objektif
Normal objektiflere göre daha dar görüntü alanı oluşturan objektif çeşididir.
Diyafram öncelikli mod nedir, ne zaman kullanılmalı?
Diyafram öncelikli mod, diyafram değerinin öncelikte olduğu çekim modlarıdır. Bu modda diyafram değeri değiştirilemez, kamera kendi vereceği değeri belirler. Enstantane ve ISO ise değiştirebilir. Sabit nesnelerin çekiminde kullanılır
EXIF
EXIF “Exchangeable Image File” yani değiştirilebilir görüntü dosyası anlamına gelir. Çekilen fotoğraf ile iligli bilgileri içerir. Fotoğrafın çekilme tarihi, çekildiği yer, çekildiği boyut, hangi ekipmanlar ile çekildiği, hangi kamera ve lens kullanıldığı gibi bilgiler burada yer alır.Bu özelliğin kullanılabilmesi için kullanılan makinenin EXIF özelliğini desteklemesi gerekir. Eğer fotoğraf makinesinde bu özellik varsa, fotoğrafı bilgisayara attıktan sonra sağ tık, özellikler yaparak bu bilgilere erişim sağlanabilir.
Fotoğraf makineleri fotoğrafı kaydederken oluşturduğu JPEG dosyaya, fotoğrafın hangi ayarlarda çekildiğini belirten ek bilgileri kaydeder, bu bilgiler EXIF denir. Kaydedilen bilgilerin bazıları, fotoğrafı çeken makina hakkında bilgiler, fotoğraf çekerken hangi ISO değerinin kullanıldığı, diyafram açıklığı, perde hızı,gibi bilgilerdir. EXIF bilgilsi popüler resim işleme programlarının çoğu tarafından algılanıp gösterilebilir.
Filtre
Fotoğrafçılıkta, fotoğraf makinesinin objektifine gelen ışığı süzmede kullanılan özel araçlardır. Cam, asetat, jelatin ya da benzeri malzemeden üretilirler. Çoğunlukla objektifin tam önüne, bazılarının arkasına yerleştirilerek çekim yapılır. Yaygın olarak kullanılan 4 tür filtre vardır. Bunlar; Polarize, UV, Renk ve ND filtreleridir
Flaş (Fotoğraf Makinelerinde Flaş)
Piyasada farklı türde birçok flaş çeşidi bulunabilir. Bunlar özelliklerine göre farklı fiyat aralığında yer alır. Flash kullanılacaksa fotoğrafçının flaş “Guide Number”ını bilmesi gerekir.Manuel Flash: Piyasada yer alan en ucuz flaş türleridir. Bütün ayarları manuel olarak yapılır.Otomatik Flash (Auto Flash) : En sık kullanılan flaş türü otomatik flaşlardır. Diyafram değeri flaşa girildikten sonra, deklanşöre basıldığında o değer kadar ışık patlaması yapar. Bu da doğru pozlama için fotoğrafçılara büyük avantaj sağlar. Ayrıca otomatik flaşlar yaratıcı fotoğraflar çekmek için de uygundur. Örneğin fotoğraf makinesinde aldığınız diyafram değerini +1 stop fazlasını flaşa yazarsanız fazladan pozlama yapmış olursunuz. Aynı şekilde -1 stop değer girerseniz yine -1 pozlama elde ederseniz.
Dahili Flash: Bunlar dışında bazı makinelerin kendi flaşı da bulunur. Seçeneklerden açıldığından veya otomatik modda ihtiyaç duyulduğunda haznesinden çıkar patlar. Standart ışık yayarlar, ayarlama yapılmaz.
Harici Flash: Harici flaşlar ise makineye bağlamadan fotoğrafçının el ile kullandığı türlerdir. Flash kullanımı ile fotoğraf çekiminin zamanlamasının iyi yapılması gerekir.
TTL Flash: Through The Lens (TTL) flash kullanımı için makinenin de TTL ölçümünü desteklemesi gerekir. Çalışma prensibi auto flash ile aynıdır. Ortamdan gelen ışığı ölçerek yeteri kadar ışık olduğunda enerji vermeyi durdurur. Ancak bu ölçüm işi flashta değil makinede yapılır. Farklı makine üreticileri için ayrı TTL kullanmak gerekir. Bunlar her marka için farklı isimler alır.TTL, ışığın objektiften geçtikten sonra ölçüldüğü değerdir.
Bu değer objektifte var olan filtre ve diyafram gibi değişkenlerden etkilenir. TTL değeri, ışığın objektiften geçerken yaşadığı kaybı da hesaplayarak,
sensöre düşen net ışık değerini vereceğinden ayrı bir hesaplama yapılmasına gerek kalmaz.
Focus / Odak
Konu üzerine alınan netliktir. Manuel focus objektif üzerinde bulunan bir çember ile ayarlanır. Net olması istenen yere netlik alınabilir.
Fotoğraf
Etimolojik olarak bakıldığında fotoğraf sözcüğü Yunanca ışık anlamına gelen “photo” ve Latince iz bırakmak anlamına gelen “graph” kelimelerinin birleşimidir. Yani kısaca ışıkla çizim olarak adlandırılabilir. Bu nedenle fotoğrafta ışık aslında fotoğraf için her şey demektir.
Fotoğraf Filmleri
Üzerinde çeşitli kimyasallar bulunan, objektiften geçen ışıkların bir görüntü oluşturduğu saydam yüzeyli maddelerdir. Boyutlarına, hızlarına ve işlevine göre çeşitli gruplara ayrılırlar. Fotoğraf filmlerinde duyarlılık ASA ya da ISO değerleriyle belirlenir.
Fotoğraf Makinesi Objektifi
Fotoğrafı çekilen konudan gelen ışınları film veya dijital sensöre net olarak aktarımını sağlayan mercek veya mercekler düzeneğidir. Genellikle birden çok yakınsak mercekten oluşur. Objektif olarak ta adlandırılır. Bazı makinelerde objektif isteğe göre değişebilirken, amatör makinelerde objektif gövdeye sabittir. Lensler farklı ölçeklerde ve diyafram aralığındadır. Diyafram açıklığına göre lenslerin fiyatları farklılık gösterir. Türlerine göre prime yani tek açı(24 mm, 35 mm, 50 mm, 85mm vb.) ve zoom (24–70 mm, 24–105 mm, 70–200mm vb.) olarak ikiye ayrılır. Objektif seçeneği ne kadar fazla olursa o kadar farklı fotoğraf çekme imkanı doğar.
Geniş Açı Objektif
Normal objektife göre daha geniş görüntü alanı oluşturur.
Histogram
Fotoğrafta oluşan muhtemel kontrast hatalarını tanımlamak ve düzeltmek için kullanılır. Amacı pozlama yapılan ortamdaki ışık yoğunluğunu ölçmek ve bunu derecelendirmektir. Histogram grafiğinde ekranın solunda yoğunlaşan çizgiler fotoğrafta karanlık noktaların yoğunluğunu, ekranın sağındaki çizgilerse aydınlık noktaların yoğunluğunu temsil eder.
Işık (Fotoğrafta ışık)
Işıkta fiziksel özelliklerin tümü değil, sadece fotoğrafın estetik değeri üzerindeki etkisi ele alınır. Çünkü fotoğraf çekiminde önemli olan unsur, ortaya çıkarılmak istenen atmosfere uygun ışığı belirleyebilmektir.
Işık, fotoğrafçının fotoğrafta yaratmak istediği atmosfer için en güçlü yardımcısıdır. Fotoğrafın ışığına hâkimiyet ise, deneyim gerektirmektedir. Fotoğraf çektikçe ışığın konuya nasıl etki ettiği görülür. Fotoğrafta ışık, konu kadar önem arz emektedir. Çekilecek fotoğrafa göre farklı ışık türleri kullanılır. Beyaz renk doğadaki bütün renkleri içindeki barındırır. Bu renkler kaynağına göre farklı oranlarda beyaz renk içinde bulunur. Örneğin ışık kaynağı olarak gün ışığı kullanılırsa, bunun içinde %33 oranında mavi, %33 oranında yeşil ve %33 oranında kırmızı bulunur. Flash ışığında ise %26 mavi, %34 yeşil, %40 de kırmızı bulunur.
Elektrik ampulünde ise kırmızı renk yoğunluğu oranı fazladır. Ampulde %55 oranında kırmızı bulunurken %34’ünü yeşil, %11’ini de mavi renk oluşturur.
Renk Isısı ve Kelvin Renk Skalası
İskoç fizikçi ve bilim adamı William Thomson (Lord Kelvin) renkler arasında farklılığı rakamsal olarak ifade etmiştir. Bu cetvele göre standart gün ışığı 5200 Kelvin olarak kabul edilir. Skalada sola doğru gidildikçe yani rakam küçüldükçe kırmızıya yaklaşır. Sağa doğru gidildiğinde yani rakam büyüdüğünde ise renk maviye doğru kayar.
Sık karşılaşılan bazı renk aralıkları:
Mum Işığı 1300–1900 Kelvin
60 W Ampul 2700 Kelvin
100 W Ampul 2800 Kelvin
200 W Ampul 2900 Kelvin
300 W Projeksiyon Ampulü 3000 Kelvin
500 W Projeksiyon Ampulü 3100 Kelvin
Floresan Ampul 3700 Kelvin
Floresan Ampul 4800 Kelvin
Elektronik Flaş 6000–7000 Kelvin
Gün Işığı (Öğleden Sonra) 5000–6000 Kelvin
Bulutlu Hava 6000–7000 Kelvin
Kompozisyon
Fotoğraf'ta kompozisyon kadraj içindeki konuları göze hoş gelecek biçimde seçmek ve düzenleme işidir.İyi bir kompozisyon, fotoğrafta verilmek istenen mesajın yerini bulmasını ve fotoğrafın akılda kalıcılığını artırmasını sağlar
Kompoziyon kurallarından biri: Fotoğrafta yatay, dikey ve çapraz çizgilerin önemi
Fotoğrafta dikey çizgiler
Gökdelenler ve ağaçlar gibi nesneler fotoğraflara çok farklı etkiler katabilmektedir. Dikey çizgileri çekerken de makinenizi dikey şekilde tutarak çekmelisiniz. Tıpkı yatay çizgilerde yatay çektiğiniz gibi dikey çizgilerde dikey şekilde çekiliyor. Bu şekilde olmasıyla fotoğraflar daha etkileyici olur ve konunun uzunluğu yüksek görünür. Eğer konu çok yüksek ise ve o yüksekliği kadraja sığdırma şansınız yoksa, yatay şekilde tutup çekebilir ve fotoğraf karesine sığmadığı hissini verebilirsiniz.
Dikey çizgilerin, fotoğraf karelerinin kenarları ile paralel tutulması gereklidir. Her zaman mümkün olmasa da yapabildiğiniz her zaman bunu yapmanız gereklidir. Genellikle yukarı doğru nesne çekerken sonuna doğru incelir sivrilir bu sebepten sonunu paralel çekmeniz biraz zorlaşır, o zaman da merkezi mümkün olduğunca düz ve paralel tutulması gerekir. Dikey çizgiler, yatay çizgilerle kullanıldığı zamanlarda daha güçlü etkiler oluşturur. İnsanlar, ağaçlar ve binalar dikey çizgilere örnek olabilir.
Fotoğrafta yatay çizgiler
Fotoğrafta kullanılan yatay çizgileri fotoğrafa; denge, kararlılık ve sakinlik kazandırırlar. Genellikle ufuk çizgisi fotoğraflarda en çok kullanılan yatay çizgilerdendir ve fotoğrafı bölmek için kullanılabilir. Ufuk çizgisininin sakinlik hissini vurgulamak isterseniz, fotoğrafı yatay şekilde çekmeniz gerekir. Ufuk çizgileri zaman zaman fotoğraflara durgunluk vermekte, bu durgunluğu önlemek için fotoğrafta dikkati üzerine çekecek nesneler kullanmanız gereklidir. Ufuk noktalarını fotoğrafın ortasına yerleştirdiğinizde de fotoğrafta istediğinizi yakalayamazsınız. 1/3 kuralı burada da işimize yarayacak ve ufuk noktasını üst veya alttan 1/3 olacak şekilde yerleştirip çekmeniz ile isteğiniz fotoğrafı yakalarsınız veya daha da yaklaşırsınız. Fotoğraflarda yatay çizgiler ile oluşan katmanlar fotoğrafa şablon ve ritim yaratacağından fotoğrafın odak noktası halindedir. Dikey çizgilerde söylediğimiz gibi paralellik çok önemli, paralel olmayan bir fotoğrafa bakmak kadar rahatsız edici bir şey yoktur. O yüzden dikkat ederek paralelliği yakalamaya çalışın
Fotoğrafta çapraz çizgiler
Diagonal yani, çapraz çizgiler, fotoğrafta odak noktası olduğu için ve izleyicinin gözünü yönlendireceği için fotoğrafın izlenmesini kolaylaştırır. Başka çizgilerle kesiştiklerinde ise ilgi noktası yaratır ve perspektifle birlikte fotoğrafa derinlik sağlar. Fotoğrafa dinamiklik ve hareket sağlar.
İnsanların fotoğrafı görme şekilleriyle ilgili olarak yapılan pek çok çalışmada fotoğrafa bakan bir insanın soldan sağa veya sol alt köşeden sağ üst köşeye doğru olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuca göre fotoğraflarınızda sol alt köşeden sağ üst köşeye doğru çapraz çizgilerin olması izleyicinin gözünü yormayacaktır. Çok fazla çapraz çizgi karmaşık ve kafa karıştırıcı olacağından dolayı fotoğrafı bozabilmektedir. Çizgiyi merkez ve köşegenlerden biraz kaydırmak daha iyi sonuçlar almanızda faydalı olacaktır. Değişik yönlere gidip birbirleriyle kesişen çapraz çizgiler fotoğrafa hareket hissi katabilir. Daha önce anlattığımız yatay ve dikey çizgilerde olduğu gibi birbirini takip eden çapraz çizgiler fotoğrafları çok etkili kılmakta ve bir anda fotoğrafın konusu haline bile gelebilmektedir.
Çeşitli bilgiler
Krop faktörü
Crop faktörü, genel tanımı ile sensör üzerine düşecek görüntünün hangi oranda kırpıldığıdır. Çarpan değerine göre, sensör üzerine düşen görüntünün crop alanı da değişir. Çarpan değeri her markaya göre değişir. Bazı markalarda bu değer 1.5’ken bazılarında ise 1.6’dır. Full frame sensörlerde ise böyle bir sorun yoktur. Görüntü olduğu gibi sensör üzerine düşer. Fotoğraf makineleri sensör boyu dikkate alındığında crop yani çarpanlı ya da kırpılmış ve full frame yani tam kare olmak üzere ikiye ayrılabilir. Tam kare kameralarda sensör boyutu 24x36mm´dir. Bu ebatlardaki bir sensör, vizörde görülen görüntüyü aynı boyutlarda, kırpmadan alır. Crop kameralar, çarpan değerine göre alınan görüntüyü kırpar. Bu oran kamera markalarına göre değişiklik gösterir. Örneğin Nikon kameralarda kullanılan sensör 23.6 x 15.8, çarpanı ise 1.5x´dir. Yani 50mm bir objektif ile baktığınız görüntü, 75mm olarak işlenir. Bu oran Sony´de yine 1.5x iken Canon´da 1.6x´dir. Çarpanlı kameralar bazı açıdan dezavantajlı olsa da bazı alanlarda ise avantaj sağlar. Örneğin uzak konuyu çekerken, crop faktörlü makineler objektifin zoom etkisini artırır
Net alan derinliği
Fokus yapılan cismin önünde ve arkasındaki net alan aralığıdır. Net alan derinliği, kameranın netlik aldığı en yakın alan ile netlemediği alan arasındaki mesafedir. Alan derinliğinin boyutu lensin diyafram açıklık ölçüsüne,cismin lense olan mesafesine ve fotoğraf makinesinde kullanılan merceklerin odak uzaklığına göre değişir
Normal objektif
İnsan gözünün gördüğü görüntü açsına yakın görüntü oluşturan objektiftir.
Micro SD Kart
Hayatımızda büyük öneme sahip olan hafıza kartları artık cep telefonundan fotoğraf makinesine ve hatta ses kayıt cihazlarına kadar her noktada kullanılmaya başlandı. Hafıza kartları her ne kadar basit bir ürün olarak görünse de aslında büyük farkları var. Genellikle telefon, drone ve GoPro gibi cihazlarda Micro SD kart kullanılır
Objektif / Lens (Fotoğraf makinesi objektifi)
Fotoğrafı çekilen konudan gelen ışınları film veya dijital sensöre net olarak aktarımını sağlayan mercek veya mercekler düzeneğidir. Genellikle birden çok yakınsak mercekten oluşur. Objektif olarak ta adlandırılır. Bazı makinelerde objektif isteğe göre değişebilirken, amatör makinelerde objektif gövdeye sabittir. Lensler farklı ölçeklerde ve diyafram aralığındadır. Diyafram açıklığına göre lenslerin fiyatları farklılık gösterir. Türlerine göre prime yani tek açı(24 mm, 35 mm, 50 mm, 85mm vb.) ve zoom (24–70 mm, 24–105 mm, 70–200mm vb.) olarak ikiye ayrılır. Objektif seçeneği ne kadar fazla olursa o kadar farklı fotoğraf çekme imkanı doğar
Pan tekniği
Hareket halindeki bir nesneyi çekme tekniğdir. fofoğraf makinasını, hareketli nesneyi takip edecek şekilde hareket ettirmemize dayanan bir tekniktir. Hareketli nesne net iken,arka planda bir hareket etkisi ortaya çıkacaktır.Hareket halindeki bir nesneyi çekme tekniğdir. fofoğraf makinasını, hareketli nesneyi takip edecek şekilde hareket ettirmemize dayanan bir tekniktir. Hareketli nesne net iken,arka planda bir hareket etkisi ortaya çıkacaktır.
Panorama
Bir kameranın tek bir kareninkinden çok daha geniş bir alanda çekim yapabilme kabiliyetidir. Bu tür çekimler yanyana çekilmiş 2’den fazla fotoğrafı daha sonra bir yazılım aracılığıyla birleştirerek yapılır. Bazı fotoğraf makineleri bu işlemi fotoğraf çekimi sırasında da yapabilir.
Parasoley
Lensin ucuna takılan bir aparattır. Merceğe yansıyan ışık hüzmelerini engeller. Ayrıca olumsuz hava şartlarında objektifi korur.
Renk Filtreleri
Gelen ışığın rengini düzeltir veya değiştirir. Yeni model makienler de filtre efekti uygulayabilir
Sensör
Objektiften gelen görüntünün işlendiği yerdir. Sensör boyutu makinalara göre değişiklik göstermektedir. Makineler sensör boyutuna göre farklı isimlerle anılır.
Shutter
Dijital veya analog tüm fotoğraf makinesinin içinde veya objektifin içinde bulunan ve objektifin içinden geçen ışınları azaltma işevini yerine getiren yarayan mekanizmadır. Geleneksel fotoğraf makinelerinde kumaş veya hafif metallerden oluşan ve odak düzlemindeki bir perde ve onu kapatmaya yarayan bir düzenekten oluşur. Obtüratör veya örütücü olarak da adlandırılır.
Shutter Sayısı
Shutter, fotoğraf makinelerinde çekim sayısına verilen isimdir. Kameranın o güne kadar kaç kez fotoğraf çektiğini gösterir. Diğer bir deyişle; sensör önündeki perdenin kaç kez inip kalktığını gösterir. Her kamera markasında farklı şekilde kontrol edilir. Video kayıtları shutter sayısına etki etmemektedir.
Shutter sayısı kamera ile ne kadar fotoğraf çekildiğini gösteren sayısıdır. Sensör önündeki perdenin kaç defa inip kalktığını gösterir. Bu perdenin ömrü ise sınırlıdır. Shutter sayısı kontrolü her marka için farklıdır.
yardımcı programlar ile makinenizin kaç çekim sayısında olduğunu anlayabilirsiniz. Bunun için hangi marka kameranız varsa, onun internet sitesine bakabilirsiniz
TLR
Çift objektifli makinelere verilen isimdir. (Twin Lens Reflex)
Ultra geniş açılı objektif
Dar alanlara daha fazla görüntü eklemek için kullanılır. Balık gözü lens oalrak ta ifade edilir. Balık gözü objektif 180 derece geniş açıları çekmek için kullanılan ultra geniş açılı bir mercektir. Bu lensler ultra geniş veya süper geniş mercek olarak da bilinir. Bazı sporlar, manzara ve sanatsal fotoğrafçılık da sık kullanılır.
Zoom objektif
Değişken açılı objektiftir. Değişik açıların ayarlanarak elde edildiği objektiflerdir.Tek açıya sahip birden fazla objektifin görevini tek zoom objektifin yerine getirebilir
Faydalı olabilecek alakalı yazılar:
- https://yaziyorum.com.tr/objektif-cesitleri/
- https://yaziyorum.com.tr/fotografta-isik-cesitleri/
- https://yaziyorum.com.tr/fotografta-kompozisyon-nedir/
- https://yaziyorum.com.tr/beyaz-ayari-white-balance/
Yorum Bırakın