En İyileriyle: Kargo - Yarına Kalan Şarkılar

En İyileriyle: Kargo - Yarına Kalan Şarkılar
  • 0
    0
    0
    0
  • Kargo’dan 30. Yıla Özel Bir Anı: "Yarına Kalan Şarkılar" 

    Türk rock müziğinin mihenk taşlarından Kargo, müzikteki 30. yılını "Yarına Kalan Şarkılar" adlı özel bir tribute albümüyle kutladı. Albümde, mor ve ötesi, Vega, Deniz Tekin, Cem Adrian gibi Türkiye’nin önde gelen sanatçı ve grupları, Kargo’nun hafızalara kazınan şarkılarına yeniden hayat verdi.  

    "Yarına Kalan Şarkılar", dijital platformlarda yerini alırken, albümün nostaljiye dokunan fiziksel plak versiyonu da geçtiğimiz günlerde plak mağazalarında dinleyicilerle buluştu. Kargo’nun müzik mirasını günümüzün yenilikçi dokunuşlarıyla buluşturan bu özel çalışma, hem grubun hayranlarını hem de Türkçe rock müzik sevenleri derinden etkileyecek nitelikte.

    Sanatçılar ve gruplar tarafından yeniden yorumlanan bu klasikleşmiş eserler arasından dikkat çeken versiyonları öne çıkaracağım. Kargo’nun efsaneleşmiş parçalarına yepyeni perspektiflerden bakmaya hazır olun.

    Sonbahar - Jabbar

    Ateş ve Su albümünde daha soft tınılara sahipken Yıldızların Altında albümünde maNga'dan Ferman Akgül'ün de katkılarıyla elektrik yüklü bir esere dönüşen Sonbahar, Jabbar'ın elinde oldukça yaratıcı bir yaklaşımla her iki halinden de bambaşka bir forma bürünmüş. Yumuşak, techno, bir yandan da duygusal yoğunluğu kaybetmeyen bir hale bürünerek kulaklarımıza ulaşan yorum, Jabbar'ın karakteristik sesi ile birlikte dinlerken huzur veriyor. 

    "Dilimin ucunda
    Bu mevsim seni beklerken
    Umrumda mı dünya?
    Kalbini hissederken"

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/6j42HaHo8NWWJCUQ2lAH0p?utm_source=generator&theme=0" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>

    Sen Uyurken - Simge Pınar 

    Sen Uyurken'in bu yorumu, soft rock ve alternatif pop'un harmanlanışı ile melankolik bir atmosfer yaratıyor. Akustik gitar ve piyano gibi yumuşak tonlardaki enstrümanların hakim olduğu altyapısı, Simge Pınar’ın zarif ve dokunaklı vokaliyle birleşerek şarkıya bir içsel derinlik katıyor. Duygusal sorgulamaları ile özlenen sevgili akla geldiğinde karamsarlığa yol açabilse de bazen buna da ihtiyacımız olabiliyor. Simge Pınar son yıllardaki başarılı yükselişinin şans olmadığını bu şarkı ile bir kez daha kanıtlıyor. 

    "Sen uyurken
    Rüyalarında
    Ben var mıyım?
    Sen uyurken yanımda"

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/2dbpTzK2NkrcA49ohryag9?utm_source=generator" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>

    Yıldızlar Ellerinde - Cem Adrian 

    Yıldızlar Ellerinde Kargo'nun kesinlikle en sevdiğim şarkısı. Mehmet Şenol Şişli'nin şairliğini en net konuşturduğu şarkı olduğunu düşünüyorum, nitekim en anlamlı sözlere sahip Türkçe rock şarkısı olabilir. Benim hayatıma bu şarkı ile aynı anda giren kadın için saatleri günlere bağlayana kadar dinlemiştim, her bir notasını ezberledim... Şunu söyleyebilirim ki her iki versiyonun da yeri bende ayrı olsa da cover için Cem Adrian'ın en iyi aday olduğuna eminim. Hadi Elazzi ve Gergedan Müzik ekibi albüm genelinde başarılı olsalar da en nokta atışı eşleşmeyi bu şarkı için yapmış olabilirler. Bu vesileyle kendilerini tekrardan tebrik edelim. 

    "Yıldızlar ellerinde sevgilim
    Denizler gözlerinde senin
    Gökyüzü dizlerinde senin
    Tüm dünya seninle sevgilim"

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/0xiC9PvHredrLxEGWrclpF?utm_source=generator" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>

    Şairin Elinde - Gece

    Şairin Elinde'yi özetlemem gerekirse şu sözleri seçerdim: "Yakın olmak için uzak dur benden...". Şairin Elinde ilk olarak hayatımıza Sevmek Zor albümü ile girdi. İlerleyen yıllarda Athena'nın Skalonga albümünde albümün ruhuna uygun bir şekilde enerji dolu bir gençlik şarkısı, Pinhani'nin elinde melankolik bir aşk ezgisi, son olarak ise geçtiğimiz aylarda Teoman tarafından yorumlandığında ise sert, güçlü vokaliyle Teoman'ın son yıllarda Koyu Antoloji ile devam ettirdiği sanat tarzına uygun bir formda hayat buldu. Yarına Kalan Şarkılar'da ise Gece'nin özgün, synthlerle derin vokalin harmanlandığı yorumu ile bambaşka bir hale büründü. Son yıllarda dinlediğim en özgün şarkı yorumlarından birisinin de Gece'den gelmesi şaşırtmıyor, zira kendileri Koray Candemir ile uzun yıllardır dost olarak biliniyorlar. 

    Bu dostluğa dair güzel bir video:

    "Yaşam diye bir şey yok
    Unutmak diye bir şey yok
    Beni bu masum gözlerle yalnız bırak"

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/5gHx9djwVTgB5BxxMVCweV?utm_source=generator" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>

    Yarına Ne Kaldı - TNK 

    TNK'nin son günlerdeki Sertap Erener Saygı1 performansına her ne kadar bayılsam da son dönemdeki en başarılı işlerinin Yarına Ne Kaldı coverı olduğunu söylemem gerekli. Şarkının başlarındaki yükselip patlama oldukça başarılı. Yarına Ne Kaldı'nın orijinalindeki duygusal yoğunluğu bir nebze artırarak nasıl olduğunu açıklamak her ne kadar zor olsa da chill ama hüzünlü bir atmosfer yaratıyor. Yine Yazı Bekleriz'deki duygusal geçişlerin daha teknolojik bir altyapıyla gerçekleştirildiği söylenebilir. 

    "Gündüzler çabuk biter
    Geceler gelip geçer
    Yarına ne kaldı?
    Yarına ne kaldı?
    Bu kadar mı uzaksın?"

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/1HC06HUWR3DCDTC1vgm9Um?utm_source=generator" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>

    Farklı Rüyalar - Vega 

    Farklı Rüyalar'ın bu derlemedeki en özel çalışmalardan biri olduğuna hemfikir olduğumuzu düşünüyorum. Deniz Özbey'in tüm şarkılarını dinlemiş biri olarak daha önce hiç bu tarzda bir yorumu ile karşılaşmamıştım. Adeta büyülü, bir Vega yorumundan beklenebileceği üzere bir o kadar da hüzünlü bir yolculuğa alıp götürüyor, farklı rüyalara daldırıyor, farklı dünyalara götürüyor. Uzun gece yürüyüşlerinin en hüzünlü eşlikçisi, bir bahar gecesi kulaklığın sesini fulledikten sonra zaman algınızı kaybettirebilecek bir şarkı. Koray Candemir "Üçüncü tekil şahıs diyordum ben ona. Deneyimlediğim, gördüğüm bir çiftin ilişkisi üstünden yazdım ben onu. Bir dış bakış diyelim." diyerek anlatıyor Farklı Rüyalar'ı, benim hayatımda ise bambaşka anlamlara sahip. 

    Koray Candemir röportajı için: https://wannart.com/icerik/45434-koray-candemir-ile-roportaj  

    "İlk kez gibi buluştunuz
    Son kez gibi seviştiniz
    Sen istersen sonu gelir
    Hayatına bir yön verir
    Farklı rüyalar gibi"

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/1AYH6jBGCBEUe9IIWOmbvh?utm_source=generator" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>

    maNga - Yüzleşme 

    Yarına Ne Kaldı albümünün (neredeyse 30 yaşına gelecek) en genç şarkısı. Ferman Akgül'ün müthiş enerjisi ile acayip bir uyum yakalamış, dinleyince zihninizde gençlik dizilerinden bir sahne canlandıracak. Ahey-hey-hey!

    "Korkularım saklı şimdi
    Kimse beni sormayınca
    Tüm aşklarım solgun şimdi
    Geçmiş beni anmayınca..."

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/5boytwFW751pXJgT5fJG8w?utm_source=generator" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>

    Renklerin İçinde - Yalın 

    Müziğimizin en neşeli sesinin Yalın olduğunu düşünüyorum. Enerji ile açıklanabilecek bir şey değil bu. Sesini duyduğumda içime bir gülümseme isteği geliyor. Bu şarkıda da inanılmaz bir tını var, aşk uğruna "renklerin içinde ölmeyi" adeta kabullenme ve bunun için arzu duyma hissiyatı alıyorum. Aşk için ölmeli, çünkü aşk o zaman aşk...

    "Anlaşılmaz bir yanın var
    Öldürmeye hevesli
    Kupkuru çiçek gibisin
    Biraz suya özlemli"

    <iframe style="border-radius:12px" src="https://open.spotify.com/embed/track/5INbyPVGTop4zI7vkcQB3w?utm_source=generator" width="100%" height="352" frameBorder="0" allowfullscreen="" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; fullscreen; picture-in-picture" loading="lazy"></iframe>


    Yorumlar (0)

    Bu gönderi için henüz bir yorum yapılmamış.

    Yorum Bırakın

    Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.