Merhaba sevgili Wannart okuyucuları, bugün sizlere her zaman oynadığımız oyunların geliştirme aşamalarını, tek başımıza oyun geliştirmenin zorluklarını ve oyun motorlarını anlatmaya çalışacağız.
İlk önce oyun motorlarına değinelim. En çok kullanılan 2 oyun motoru olan Unreal Engine ve Unity dışında CryEngine ve Frostbite Engine gibi daha birçok oyun motoru mevcut. Bunların yanında bir de fizik motorları mevcut. En bilineni olan Havok fizik motoru cisimlerle diğer karakterlerin gerçek zamanlı etkileşimini sağlamak için tasarlanmıştır. Büyük oyun şirketleri genelde kendi oyun motorlarını yazıp onun üstünden oyununu geliştirmeyi tercih ederler.
Unreal Engine ile başlayalım isterseniz. Unreal Engine Epic Games tarafından çıkartılan C++ temelli bir oyun motorudur. Özellikle grafik açısından çok övülen Unreal Engine bugüne kadar birçok oyun tarafından da kullanıldı. UE kullanılarak geliştirilmiş bazı oyunlar şu şekilde:
- Outlast, Outlast 2
- Rocket League
- Dishonored
- Borderlands 2
- Astroneer
- Darwin Project
- PUBG
- Fortnite
- Life is Strange Before The Storm
- Subnautica
- Syberia 3
- Pokemon Go
- Tabletop Simulator
- The Long Dark
- Optimizasyon
- Oyunun fiziği ve kullanılan oyun motorunun programlanması
- Ortam tasarımı ve nesne modellemeleri
- Yapay Zeka
- Oynanış
- Hikaye
- Ses Efektleri
- Roots of Insanity
- Morphine
- Soul Searching
- Minecraft(ilk sürümü)
- Lost Soul Aside
- Stardew Valley
- Papers, Please
- Undertale
Yorum Bırakın