EA'ın ne kadar sert bir firma olduğunu, çok satmayan oyunlarının firmalarını kapatmasından anlayabiliyoruz. Ayrıca çok da paragöz bir firma Electronic Arts. Özellikle son çıkan oyunlarından olan Star Wars Battlefront 2 içinde yaptıkları mikro ödeme sistemi için çokça eleştiri almışlardı. Ama buna rağmen bu sistemi kaldırmayı düşünmüyorlardı. Bunları neden anlattık derseniz, yakında çıkması beklenen yeni EA oyunu Anthem için durum umarım farklı olur çünkü eğer oyun satmazsa, oyunu yapan BioWare için işler iyi gitmeyebilir. Mass Effect: Andromeda oyununun aldığı yoğun eleştirilerden sonra Anthem, EA'ın yüzünü güldürmezse BioWare de kapanan oyun firmalarına katılabilir. Ama umarız bu durum gerçekleşmez.
[caption id="attachment_48573" align="alignnone" width="450"] "EA , en son mikro ödemesini duyuruyor 2017" "Adım başına 100$"[/caption]
Neyse efenim biz konumuza dönelim. E3 2017'de duyurulduktan sonra ilgiyi üzerine toplayan Anthem, o zamandan beri sessizliğini koruyor. Oyun hakkında çok az şey biliyoruz. Muhtemelen EA fazla beklenti yaratıp, oyun çıktıktan sonra o beklentiyi karşılayamamaktan korkuyor. Bunun için de oyun hakkında fazla bir şey söylemiyor. Ama meraklı oyuncular sayesinde oyun hakkında en azından elimizde ufak da olsa bilgiler mevcut. Onlardan biri, oyunun EA Play 2018'de oynanabilir olacağı.
Geliştirici ekipten Brendon Holmes meraklı oyuncuların sorularını yanıtladı.Sorulan ilk soru,oyunun PC platformunda nasıl destekleneceğiydi.Brendon Holmes'e yöneltilen soru, "Oyunun iyi bir optimizasyonu olacak mı? Yoksa PC için çıkan sürüm, konsol kopyasından öteye geçemeyecek mi?" şeklindeydi.Oyunun zaten PC platformunda geliştirildiğini belirten Holmes, PC versiyonunun bir konsol portu olmayacağını söyledi.
Sorulan bir diğer soru ise oyunda bulunan silah geliştirme sistemiyle alakalıydı. Silah ve zırhların seviyelerinin, kullandıkça mı yoksa içerik topladıkça mı artacağı hakkındaydı.Holmes, geliştirmenin her iki sistemden de parçalar alınarak oluşturulduğunu söyledi. Holmes'a göre silah gelişimleri oynama tarzına uygun olarak gelişecek, oyuncular buldukları silahları denemek isteyecek ve tek bir silaha bağlı kalmayacaklar.Aynı zamanda silahları, kullanıldıkça gelişecek ve güçlenecek diyen Holmes, bu silah gelişim sistemi hakkında daha fazla bilgi vermedi.
Geliştiricinin verdiği bilgiler bu kadarla sınırlı şu anlık. Bu bilgiler oyuncuları ne kadar tatmin etti,orası tartışılır. Oyunda yapmaya çalıştıkları silah geliştirme mekaniği ne kadar başarılı olacak onu bilmiyoruz. Ama oyunlarda denenen yeni şeyler bazen iyi çıkarken bazen kötü çıkabiliyor. Bunu bize zaman gösterecek. Anthem oyununu merakla bekleyenlerin sayısı da bir hayli fazla. Umarız BioWare, oyuncuların beklentilerini karşılar ve EA bu güzelim oyun firmasını kapatmak zorunda kalmaz.Artık beklentileri karşılayıp, karşılayamayacağını oyun çıktıktan sonra göreceğiz.
Bizden şimdilik bu kadar. Anthem hakkında daha fazla bilgi olduğu zaman sizlerle paylaşacağız.
Yorum Bırakın