Son birkaç yılda adını günden güne daha sık duymaya başladığımız Baby Keem, 2018'den ilk stüdyo albümüne kadar Jay Rock'ın "Redemption" albümü ve TDE'nin Disney iş birliği olan "Black Panther" albümünde arka planda yer almış ve iki tane mixtape albüm yayımlamıştı. "ORANGE SODA" ile iyice global olan Keem, her ne kadar Kendrick Lamar'ın kuzeni olarak tanınmış olsa da artık son dönemde bu tanımdan çok daha fazlası. Daha fazla bilgi sahibi olmak için bu yazıma göz atabilirsiniz.
"I took the torch, I quit being nice
I took the torch, now I gotta fight"
Albümünden birkaç hafta önce Kanye West'in "DONDA"sında da boy gösteren yeni yıldızın ilk stüdyo albümüne geçebiliriz.
The Melodic Blue
Albüm puanı: 6.9/10
Öne çıkan şarkılar: issues, vent, family ties, durag activity
Albüme giriş yaptığımız "trademark usa", Baby Keem'in artık kendisine; birilerinin kuzeni, çaylak olarak değil hip-hop'a bir ivme kazandıracak güçlü biri olarak bakılmasını istiyor. Altyapıdaki sık beat değişimleri, ROSALIA'nın şarkıyı alevlendiren kısa vokali ile albüme sıcak olarak giriyoruz.
"pink panties" Keem'in imza şarkılarından biri bana kalırsa ve bunun nedeni şarkının kalitesi veya niteliği değil. İnsanı, sürekli bir ritimle ve farklı ama uyumlu enstrümanlar ile ayakta tutması, işte bu Hykeem'in imza hareketi. "pink panties" ilk dinlediğinde güldüren nakaratı ve ritme eşlik ettiren Afrika tarzı davul dizileri ile tatlı bir parça.
"scape goats", albümde sıkça kullanılan RnB ve pop sound'ının bir örmeği. Şarkının Drake ile bir ilişiği olmasa bile müziğin ilk saniyelerinden itibaren onun havasını alabiliyorsunuz. Sözlerinde ise zor bir geçmişten başarıya ve zenginliğe koşan bir sanatçıyı dinliyoruz.
Albümdeki bir diğer garip şarkı ise "range brothers". Baby Keem ve Kendrick Lamar'ın bu mod yükseltici beat üstünde uyumu, sanki bu ortaklığı yıllardır yapıyorlarmış gibi aşırı yüksek. Şarkıya garip dememe neden olan kısım ise Kendrick'in bir anda "Top of the mornin', top of the mornin', top of the mornin' Top of the mornin', top of the mornin'..."diye bir giriş yapması.
"Every lil' bitch that's born looking like soft porn
Only meant for your ego to bruise
Bet when the hoes get bored and the points ain't score
You gone live in this world confused "
"issues" parçası ise albümün anahtar şarkısı. Kanye West'in kült albümü "808s & Heartbreak"in giriş şarkısı "Say You Will"den alınan sample, parçadaki yüksek Kid Cudi etkisi - Keem zaten Kid Cudi'yi idol olarak gördüğünü söylemişti- ve derin lirikler... Albümde bu şarkı da dahil birçok şarkıda prodüktör olarak Baby Keem'in imzasının bulunmasından nasıl bir geleceğin bizi beklediğini anlayabiliriz.
"I've been duckin' my friends, I've been stuck on my ends
Memories about people all in my head"
"gorgeous", "south africa" ve "booman" birbirinden farklı müzikleri, insanı yakalayan nakaratları ile albümde ordövr olarak yerini alıyor. "lost souls" ve "first order of business" ve "Love Lockdown" sample'lı "scars" ise yukarıda bahsettiğim gibi RnB, pop tınılarının üstünde "vibe" dediğimiz o hissi karşılayan sıcak şarkılar.
Albümdeki konuk performansları konuşmaya değer bir diğer kısım. Travis Scott, Kendrick Lamar ve Don Toliver, kendi kalitelerine yakışır verse'ler ile albümü bir kat yukarı çıkarmışlar. Travis Scott'ın ve Kendrick Lamar'ın şarkı içinde anlık vokal değiştirmeleri fazlaca cesur ama bu isimlerin kariyerlerine baktığımızda şaşırtıcı değil. Yangın yeri olan beat'lere körüklere giden verse'ler bir sokak şarkısı "durag activity" ve Kendrick'in birkaç yıl aradan sonra sahnelere konuk olarak fırtına gibi dönüşüyle "family ties" bu albümde parıldıyor.
Albümü kapatan parçalar, "vent" ve "16"yı ayrı değerlendirmek mantıklı olur. Zira "vent"te açgözlü ve güvenilmez arkadaşlarına öfke kusan bir Keem varken, albümün final şarkısı "16" ise soft ve basit bir müzik eşliğinde anonim bir kadın ile Hykeem arasındaki sönen bir ilişkiyi dinliyoruz. "vent" parçasındaki Kendrick Lamar kısmının birçoğu silinmese kesinlikle çok daha farklı bir şey dinleyebilirdik.
Toparlamak gerekirse, müzik, altyapı gibi unsurların eksiksiz olduğu albümde daha farklı vokal performansları, daha güçlü lirikler, kesinlikle bu albümü "Debut Albümler Listesi"nde çok daha yukarı çıkarabilirdi. Yer yer sıkıcılaşan ve söz kısmında tekrara düşen "The Melodic Blue", yine de adının hakkını veriyor ve Kanye West, Kid Cudi, Drake gibi isimlerin tarzının, Keem'de birleştiğini gösteriyor. Hem prodüktör hem de bir söz yazarı olan Keem, ilk stüdyo albümü ile üst sahnelere kesinlikle hızlı bir giriş yaptı.
"The Melodic Blue"yu dinlemek için:
Yorum Bırakın