Afterburner Studios tarafından 13 Ağustos 2020 tarihinde piyasaya sürülen Dreamscaper, gündüzleri sosyalleştiğimiz geceleri ise uykumuza dalıp kabuslarımızla yüzleştiğimiz bir rogue-like. Oyunda gündüzleri sosyalleşiyoruz ama buralar çok derin bir şekilde işlenmiyor genelde insanlara hediye veriyoruz ve onlarla olan ilişkilerimiz ilerliyor bu da bize pasif özellikler kazandırıyor aynı zamanda oyunun hikayesi ile ilgili ipuçlarını da yakalıyoruz. Evimize dönüp uykuya daldığımız zamansa oyunumuzun rogue-like kısmı başlıyor. Bölümler genelde zindan şeklinde katman katman ilerlediğimiz bir yapıya sahip ve her bölümün sonunda bir boss ile savaşıyoruz.
Oyunun boss isimleri ise karakterimizin depresyonunu yansıtıyor, bossların isimleri ise şöyle; Korku, İzolasyon, Pişmanlık, Negatiflik ve Kayıp. Her bölümün sonunda bu düşmanlarımızı yenerek karakterimizin depresyondan çıkmasına yardımcı oluyoruz ve bölüm içinde kazandığımız kaynaklarla karakterimizi geliştiriyoruz. Oyun ilk başlarda aşırı hantal hissettirse de sonradan bu duruma alışıyorsunuz. Dreamscaper alıştığımız rogue-like oyunların aksine tuşlara abanmamızı değil saldırılarımızı bir ritme oturtmamızı istiyor bunu da saldırı anında silahımızı parlatarak yapıyor kısaca şöyle açıklayayım düşmana kombo yaparken silahımız bir noktada parlıyor ve tam o anda vurursak daha çok hasar veriyoruz.
Son olarak Dreamscaper görsellik açısından gayet stilistik duruyor ve göze hoş geliyor, savaşlar sırasında göz yormuyor ve neyin ne olduğunu anlayabiliyorsunuz. Silah ve skill çeşitliliği de yeterli seviyede olan Dreamscaper oyuncuya uzun oynama süreleri vaat ediyor.
wishlistte duruyordu, kış indiriminde çökeceğim bu oyuna 💫