TOPLUMUN İLHAM PERİLERİ: KAAN CAN ÖZALP İLE DE MARKE GARAGE & İÇERİK ÜRETİCİLİĞİ

TOPLUMUN İLHAM PERİLERİ: KAAN CAN ÖZALP İLE DE MARKE GARAGE & İÇERİK ÜRETİCİLİĞİ
  • 0
    0
    0
    0
  • Herkese merhaba ! Hızımızı kesmeden konseptime konuk olan bir diğer arkadaşım sevgili Kaan Can Özalp ile tanışmanızı isterim. Kendisi içerik üretme konusunda ses getiren ve skeç formatında çektiği videolar sayesinde adından çokça söz ettiriyor. Fifa tutkunluğu ve oyunlara olan ilgisiyle bilinen Kaan Can'ı gelin hep beraber yakından tanıyalım.

    Tanımadan önce sizlere Kaan Can'ın odasına tur düzenleyelim. Mimar Selim Bey görse kıskançlığından çatlardı. Hadi gelin.

     

    Sevgili Kaan Can öncelikle seni tanıyalım, bize kendinden bahsedebilir misin?

    Selamlar ben Kaan Can Özalp, 2003 yılında İstanbul’da dünyaya geldim. Küçüklüğümden bu yana oyunlara olan ilgim ve sevgim yoğun bir halde her şekilde mevcuttu. İlerleyen yaşlarımda hem oyunlar hem de sinema sektörü içerisinde çeşitli içerikler üretmeye başladım ve yolculuğum hala devam ediyor desem yeterli olacaktır.

    De Marke ile yolculuğun nasıl başladı?

    De Marke ile yolculuğum tam anlamıyla gece saat ikide başladı desem yalan olmaz. De Marke, Gaming bölümüne bir Editör arıyordu ve bu şekilde orada yolculuğum başladı.

     

    Bir içerik üreticisi olmaya nasıl karar verdin?

    Şöyle ki küçüklüğümden beri oyun ve film/dizi dünyasıyla oldukça fazla iç içeyim. Bu noktada özellikle anneme ve babama çok teşekkür etmem gerek. Kendilerinde bulunan “video oyunu” ve “sinema” tutkularını küçüklüğümde direkt olarak bana aşıladılar.

    Küçüklüğümde normal düz konsollardan çok Nintendo DS, Game Boy ve PSP tarzında el konsollarını daha çok seviyordum ve bu sevgimden ötürü saçma sapan bir kafeye, otele gitsek bile elimde PSP oluyordu ve oyun oynamaya devam ediyordum, bu sebepten de oyunlardan başımı hiçbir şekilde kaldırmıyordum desem yeridir. Bu esnada oynadığım oyunları çevremdeki kişilere gösteriyor ve durmadan onların oyunlar hakkında sorduğu sorulara cevaplar veriyordum ve bunu çok seviyordum. Bir noktada anladım ki benim oyunları ve filmleri düzgün bir şekilde diğer insanlara hiç bilmeseler bile anlatabilme kabiliyetim var. Bunu anlayınca tam olarak ben 5. sınıfa giderken (muhtemelen hiç kimse bilmiyor) ilk YouTube kanalımı açtım ve oraya çeşitli oyun videoları atmaya başladım. Bunu 1 sene sürdürdüm ve tam olarak 1 sene sonra boş yere zaman harcıyormuşum hissine kapılıp kanalı bıraktım. 5. sınıftan tam olarak 8 sene sonra yani üniversiteye ilk geçtiğimde tekrardan babamla konuşup “Ulan ben niye böyle video vs. yapmıyorum ki?” sorusunu sorup ondan da “E yap bakalım dene.” cevabını alınca kendimi birden içerik üretirken buldum. Önce kendi kanalımda YouTube videoları çektim daha sonrasında ise çeşitli mecralarda inceleme yazıları, videoları hazırladım ve özellikle Instagram-TikTok mecralarında çeşitli kısa videolar üreterek tam bir kartopu etkisiyle olduğum noktaya ulaştım.

    Bir içerik üreticisi olarak hedeflerin neler?

    En baştan söylemeliyim ki ben bir içerik üreticisi olarak bu sektöre 0 beklentiyle girdim, yani daha doğrusu herhangi bir hayalim ya da hedefim yoktu. Fakat zaman içerisinde yaşadığım olaylar ve kendi çapımda gösterdiğim gelişim beni oldukça tatmin etti ve kariyerimin bu sektör üzerinden ilerleyeceğini kendi kafamda netleştirdim. İlk olarak hedefim kesinlikle ama kesinlikle “ZORUNLU” bir şekilde içerik üretmemek. Yani sevmediğim bir oyunun içeriğini ya da içime sinmeyen bir içeriği yapmak asla ama asla istemiyorum, yani bundan 10 yıl sonra da yaptığım içerikleri mecburiyetten değil de kendi isteğimle yapmam lazım.

    Bunun dışında ülkemizde bulunan “oyuncu” tayfayı bir tık bile olsa bilgilendirebiliyorsam ya da 20 saniye bile eğlendirip gerçek dünyadan uzaklaştırabiliyorsam hedefime ulaşmışım demektir. Çünkü bir içerik üreticisi olarak insanların mutluluğu özellikle Türkiye gibi çoğunlukla negatif ve mutsuz bir kafa yapısına sahip olunan bir ülkede bence çok önemli, yani insanların eğlenmesi ve bilgilenmesi şart.

    Hangi platformlar üzerinden içeriklerini yayınlıyorsun?

    Instagram, TikTok ve YouTube Shorts üzerinden kendi hesabımda filmler, diziler ve oyunlar hakkında çeşitli “skeç” formatında paylaşımlar yapıyorum.

    Bunun yanında De Marke Gaming bünyesi altında uzun metraj olarak sayılabilecek YouTube  “Oyun İnceleme” konseptinde videolar çekiyorum. Ekstra olarak De Marke ekibiyle birlikte Instagram üzerinden hem Futbol hakkında hem de Oyunlar hakkında eğlenceli kısa quiz videoları çekiyoruz.

    En çok hangi içeriğini hazırlarken keyif aldın?

    SILENT HILL 2 Remake, benim bu sene en çok beklediğim oyunlardan birisiydi ve Instagram üzerinde bu oyun için bir içerik hazırlamam şarttı, James Sunderland kılığına girdiğim ve sokakta yürüdüğüm bu içeriğin izlenmeyeceğinden %100 emin gibiydim. Fakat ilginçtir ki yaptığım reels oldukça fazla izlendi ve bana da katkısı oldukça fazla oldu. Buradan tüm çekimlerimde bana yardımcı olan anneme sevgiler <3

    Oyun dünyasıyla yakından ilgileniyorsun. İlk hangi oyunla tanıştın?

    Ben 2003 doğumluyum ve kendimi hatırladığım zamanı sayacak olursak ilk tanıştığım oyunun “Jak and Daxter: The Precursor Legacy” olduğunu söyleyebilirim. Eğer aranızda oynamayanlarınız varsa cidden önerimdir, zamanının ötesinde olan oldukça eğlenceli ve kaliteli bir oyundur.

    Sana göre 2025 yılında oyun dünyasında neler olacak?

    2025 yılı oyun dünyasının en ama en büyük yıllarından birisi olacak. Çünkü yıllardır beklenen GTA 6 sonunda önümüze sunulacak ve belki de 20 yıl boyunca aralıksız oynanacak. GTA 6’nın dışında yeni Mafia oyunu, Ghost of Yotei ve Death Stranding 2 gibi oyunlar da seneyi güzelleştirecek. Tabi umuyorum ki hepsi sorunsuz, bug’sız bir şekilde çıkar.

     Artık ekonomi yüzünden hem konsol hem de bilgisayar üzerinden oyun oynamak ekipman oluşturmak çok zor. Yeni ekipman almak isteyen oyunculara neler önerir ve tavsiye edersin?

    Ülkemizde bulunan ekonomik durumdan ötürü ne doğru düzgün oyun oynayabiliyoruz ne de doğru düzgün bir film izleyebiliyoruz. Özellikle konsol oyunculuğu tarafında işler birazcık daha vahim. Oyuncu dostlarıma önerim şu olacaktır ki alacağınız şeyi ertelemeden ileri ödeme veya taksitle almaya çalışın çünkü yarının ne getirdiği maalesef ki belli olmuyor, üzgünüm ama yapabileceğim tek öneri şuan ki durumda maalesef ki bu…

    Favori oyun serin nedir ?

    En zor ama bir yandan da en sevdiğim soruya geldik… Benim şahsi olarak 2 favorim var bunlardan birisi SILENT HILL 2 diğeri ise oyuncuların “KARGOCULUK SİMÜLASYONU” olarak adlandırdığı Death Stranding. Bu oyunlardan birisi benim için önde geliyor. SILENT HILL 2’yi hikayesinin müthişliği ve atmosferi yüzünden çok seviyorum, Death Stranding’i ise oynadığım dönemde beni oldukça fazla etkilediği ve inanılmaz bir duygusal etki bıraktığı için seviyorum. Death Stranding’in kendisi çok iyi bir oyun olamayabilir fakat bu soru şahsi bir soru ve Death Stranding de şahsi olarak benim favori oyunum, tamamen duygusal sebeplerden ötürü.

    Bu yılın en iyi oyunu nedir?

    Bir kesim oyuncu 2024 yılının kötü bir oyun yılı olduğunu söylemesine rağmen şahsen ben oyun dünyası açısından muhteşem bir yıl olduğunu düşünüyorum. Favori oyunlarımdan birisi olan SILENT HILL 2’nin Remake’i, Astro Bot, Like a Dragon: Infinite Wealth, Dragons Dogma 2, Helldivers 2, Metaphor: ReFantazio ve Final Fantasy VII: Rebirth gibi onlarca güzel oyun çıktı. İçlerinde hangisi en iyi diye soracak olursanız da direkt olarak Final Fantasy VII: Rebirth cevabını veririm. Yılın oyunu ödülünü kazanmazsa da saçlarımı pembeye boyatacağımı çeşitli mecralarda çok kez belirttim…

    Bilkom iş birliğinde Playstation 30.yıl özel lansmanını düzenlendiniz. Lansman nasıldı?

    Oldukça yorucu fakat sonucunda tüm davetlilerin yanında De Marke ve Bilkom ekibini mutlu eden bir süreç oldu. Başından sonuna kadar özenle hazırlandık. De Marke’nin yeni açılan ofisini “PlayStation House” kafasında etkinliğe özel bir hale getirdik ve 30. Yıla özel çeşitli detaylarla tüm alanı süsledik. Bunun yanında oldukça eğlenceli bir quiz yaparak etkinlikte yer alan davetlilerle çok eğlendik.

    PlayStation’ın 30. Yılına ve PS5 Pro’ya özel olarak hazırlanan bu lansmanda Türkiye’deki çeşitli Influencer’larla birlikte Türkiye içerisinde unutulmaz bir etkinliğe De Marke ve Bilkom olarak imza attık diyerek konuyu kapatıyorum. Tüm etkinlik boyunca yoğun bir emek harcayan; Oğuzhan Kapılar, Eslem Avcı, Ege Mert Obut, Eyüp Mert Çelik, Doğaç Bora ve Ceren Yıldız’a buradan çok teşekkürler. Mükemmel bir ekip işiydi.

     

     

    Issız bir adaya düştün ve artık sonsuza dek orada kalacaksın. Hangi oyunu sonsuza dek oynardın?

    Burada şahsına münhasır bir cevap vermemi sakın beklemeyin, hangi yıl ıssız bir adaya düştüysem o senenin FC’sini (FIFA) alıp ömür boyu kariyer falan oynayarak hayatımı geçirirdim.

    İçerik üreticisi olarak motivasyon kaynağın nedir?

    Bir içerik üreticisi olarak motivasyonum tamamen takipçilerimin ve çevremdeki insanların bana verdikleri geri dönüşler diyebilirim. İyi olsun kötü olsun çevremden gelen geri dönüşler ve eleştiriler beni bulunduğum konuma getirdi. Buradan ilerisine de aynı şekilde insanların yaptıkları eleştiriler ve geri dönüşler götürecek.

    İçerik üreticisi olmanın zor yanları neler? İçerik üreticisi olmak isteyen insanlara neler önerirsin?

    Muhteşem bir soru daha, bana kalırsa içerik üreticisi olmanın en zor yanı “DÜZENLİ” bir şekilde motivasyon kaybetmeden içerik üretebilmek. Şöyle ki ilk başta yaptığınız bir içerik 100 izlenebilir, 50 izlenebilir ve belki de hiç izlenmeyebilir fakat bir yerden başlamak lazım. O yüzden sizlere yani içerik üreticisi olmak isteyen insanlara önerim biraz klişe olacak ama pes etmemek ve düzenli çalışmak. Siz düzenli ve kaliteli bir şekilde içeriğinizi üretirseniz aynı şekilde izleyiciler ve tüketiciler de sizin bu kalitenizi ve düzeninizi farkına varıp sizi takibe alacaklardır. O yüzden çalışmaya devam, pes etmek yok.


    Yorumlar (0)

    Bu gönderi için henüz bir yorum yapılmamış.

    Yorum Bırakın

    Yorum yapmak için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.